SPECIAALBIER MERKPROPOSITIE
Bavaria is de grootste onafhankelijke brouwerij in Nederland en nog altijd een familiebedrijf. Het bedrijf is succesvol door in te spelen op veranderingen in de markt en dankzij productintroducties in nichemarkten.

SPECIAALBIER MERKPROPOSITIE

UITDAGING // Speciaalbier op relevante wijze aan Bavaria koppelen en vervolgens in de markt zetten.

AANPAK // In een serie strategische sessies hebben we uitgangspunten geformuleerd op basis waarvan een creatief platform ontwikkeld is. Doel is de speciaalbieren van Bavaria op een inzichtelijke manier onder de aandacht te brengen bij de doelgroep.

TOOLS // Het creatieve platform is de basis voor het communicatieconcept en het speciaalbier-portfolio. Opvallend middel: het bierkompas. Een handig overzicht met alle speciaalbieren van Bavaria, verdeeld in segmenten en karaktereigenschappen zoals smaak, kleur en promillage. Dit bierkompas diende als basis voor de ontwikkeling van een iPad-app en diverse sales tools.